Corona maatregelen tandartspraktijk Spaarne

Hervatten van de reguliere behandelingen

We vragen u om de volgende vragen te beantwoorden voordat u een afspraak maakt en voorafgaand aan uw afspraak bij de praktijk:

• Heeft u nu corona?
• Heeft u nu huisgenoten/gezinsleden met corona?
• Bent u genezen van corona korter dan 2 weken geleden?
• Heeft u één of meerdere van de volgende symptomen: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, benauwdheid, koorts (meer dan 38⁰C)?
• Heeft u huisgenoten/gezinsleden met deze symptomen?
• Bent u in thuisisolatie?
• Woont u in een verpleeghuis of instelling voor mensen met een verstandelijke beperking?

Indien u 1 (of meerdere) van de bovenstaande vragen met JA heeft beantwoord

Indien u 1 (of meerdere) van de bovenstaande vragen met JA heeft beantwoord, dan kunt u niet langs de praktijk komen en vragen we u om een reeds gemaakte afspraak telefonisch of per mail af te zeggen. U kunt geen afspraak maken totdat u de bovenstaande vragen allemaal met NEE heeft beantwoord. Patiënten die kiespijn hebben en 1 (of meerdere) van de bovenstaande vragen bevestigend hebben beantwoord, kunnen naar de praktijk bellen voor telefonisch consult. Indien noodzakelijk, kan de tandarts deze patiënten doorverwijzen naar een tandarts aangesloten bij het Coronacentrum Acute Mondzorg (CAM) voor een spoedbehandeling.

Afspraken

Alle bestaande en nieuwe afspraken gaan vanaf 22 april 2020 door, tenzij u 1 van de vragen van de bovenstaande vragenlijst met JA heeft beantwoord (dus als u bijvoorbeeld verkouden bent / koorts heeft / corona-gerelateerde klachten heeft). .

Nauwlettend beleid

Wegens de huidige omstandigheden hanteren wij een nauwlettend beleid in onze tandartspraktijk. Wij vragen daarvoor uw begrip. We vragen u om voorafgaand aan uw afspraak te wachten in uw auto op de parkeerplaats van de tandartspraktijk en u telefonisch of per mail bij onze balie aan te melden. Wij zullen u dan laten weten wanneer u de praktijk kunt betreden. Bent u op de fiets of lopend, dan kunt u gevraagd worden buiten de praktijk te blijven wachten (en voldoende afstand te houden van anderen), daar wij slechts een aantal stoelen (wegens de 1,5 meter afstand) beschikbaar hebben in de wachtruimte.

We vragen u om 1,5 meter afstand te houden. Ook vragen wij u om zo mogelijk alleen naar uw afspraak te komen. Indien nodig (zoals bij gezinsafspraken) mag 1 begeleider mee naar de behandelkamer (bij gezinsafspraken kan dus 1 ouder met 1 kind tegelijk naar de behandelkamer, de rest van het gezin kan in de auto blijven wachten of indien mogelijk in de wachtruimte).

Verder willen wij u erop wijzen dat onze WC in de praktijk momenteel niet beschikbaar is voor het poetsen van uw tanden of algemeen toiletgebruik. Zou u dit thuis willen doen? Bij algemeen toiletgebruik kan er uitzondering worden gemaakt in geval van nood. De eventuele vervolgafspraken worden in de behandelkamer gemaakt, zodat u niet terug hoeft te lopen naar de balie en direct de praktijk kan verlaten. Patiënten die na de behandeling direct afrekenen, kunnen dit alleen per pin doen.

We geven in de praktijk geen hand meer, er zit 1,5 meter afstand tussen de wachtruimtestoelen in, in de praktijk is de 1,5 meter afstand zichtbaar gemarkeerd, alle wachtkamerlectuur en al het speelgoed is weggehaald, we nemen klinken en stoelen regelmatig af en hebben in onze hal desinfecterende handalcoholgel gezet voor uw gebruik. We willen u vragen om bij binnenkomst uw handen met desinfecterende hand alcoholgel te reinigen. Dit doet u door de desinfecterende hand alcoholgel op uw handen te laten spuiten (handsfree systeem, u hoeft nergens op te drukken) en de handen gedurende 30 seconden zorgvuldig over elkaar te wrijven (let op: geen water bij dit proces gebruiken). Daarna de handen met gespreide vingers aan de lucht laten drogen totdat deze geheel zijn opgedroogd (dus geen doekje hiervoor gebruiken).

Vanaf 1 augustus 2020:
Ut enim ad minim veniam quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.